2016年1月24日 星期日

未完成的旅程 The Unfinished Journey #18 Northern Ireland Part 1 - Londonderry ~ Derry + Giant Causeway

去完 Scotland,都去過 North Wales,England 主要城市都去得七七八八
咁下一站應該去邊呢?如果我講 Northern Ireland 都合程合理吧
所以,北愛爾蘭之旅就這樣開始了

因為今次去 Northern Ireland 目的主要係睇以前 Catholic(舊教/天主教)同 Protestant(新教)兩派人的衝突遺跡
搭歌好像有點奇怪,所以 Northern Ireland  之旅就沒有歌,直接就這樣開始了

要來往北愛爾蘭可以坐渡輪,都可以坐飛機
而我去嗰程,就選擇左坐飛機,早上七點起飛,即係六點到機場
我係聽過有 exchange student 遇上呢種情況會去訓機場,但我覺得無必要
於是,我係清晨四點的時候就出左去等前往機場的巴士,諗住仲有啲時間剩就去 M 記買個包,結果架巴士早左到,離我而去,好在我預早左一班出發,然後巴士走的路線超兜圈
By the way ,當時有個醉酒中年男子係 M 記唔知做咩,比裡面啲職員兇狠地用棍趕左出去,結果佢就係 M 記個門口到唔知做咩,有啲恐怖

今次坐的航空公司係 flybe,其實我覺得無咩特別,No news is good news right?
飛機機程其實只有一個鐘(環保組織表示︰....)
坐係我隔離嗰個男士係住 Manchester (有點小小廢話),去 Belfast只係公幹(Belfast 係北愛首府)
而且因為係超早機所以裡面有一點空虛


請問機場出口點解要做到咁 ge 樣
Belfast 有兩個機場,一個係 international airport 國際航班,另一個係 city airport,我估計係比英國國內航班用的,而我落地地點係後者
然後我就輾轉坐巴士出發去 Northern Ireland 北部的 Londonderry ~ Derry 了
北愛爾蘭高速公路啲指示牌最好笑的地方在於,佢只會以 "The North", "The South", "The East", "The West" 去標籤啲地方,差唔多到先會有你想要去嗰個城市名
所以駕駛者如果不辨東南西北的話係會出問題的



一落地首先去 Guildhall 大約了解北愛爾蘭的歷史,
雖然我首先去嗰度的原因只係一落地就見到(因為我無好認真咁 plan 行程)但如果對 Northern Ireland 背景不熟的話我覺得呢度作為第一站都好
就是,故事的起緣在於 England 把 England & Scotland 人民送去 Ireland 建立所謂的 "plantation",好像是分給有錢階級(即係分餅仔)
這分薄(已經算掠奪吧,畢竟 Ireland 和英格蘭是兩回事)Catholic Irish的資源,讓 Ireland 那些Catholic 人民不滿
(當然先前仲有因為皇帝對原有宗教體制限制了他的皇權感到不滿,於是創立扶植新教有利皇權等故事,但因為我也不清楚兩者分別在哪所以我沒打算仔細講)
然後,Irish vs.English、新舊教之爭就這樣展開,到了現在還是看出勢不兩立的痕跡

Peace bridge,歐盟都有份參與



Londonderry 其實中間貫穿左一條河,
但我對佢的理解 City Wall 裡面同出面係兩個世界
係入面其實睇唔出有咩衝突過的痕跡,但一到左北面的 wall 到左牆外就覺得,有種隨時威脅着途人的氣氛在彌漫着


(Internment: Imprisonment without trial)
在牆外(尤其是北面)就是滿滿的排英情緒,例如你會看到愛爾蘭國旗滿佈
而且在民居外牆有很多所謂的 graffiti(壁畫),控訴着 Irish vs. British 衝突連生時英方警察有多麼殘忍不人道,而且做了很多違法的事情
而且以前在英國統治下那些 Catholic Irish 在職場、房屋分配、選舉權上一直受到很多不平等的對待,像資助房屋之類的福利都先給信奉新教的 British,Catholic 只能租屋
然後投票權是視乎那個人擁有多少物業而決定佢手上有幾多票,那不用說新教徒會有很大優勢

Free Derry Corner
係 1972 年1月30日的時候,Londonderry 一如以往地有不穩局勢,
呢一日亦有爭取 Catholic 人民的權利遊行,但遊行到一個轉角 Tracy's Bar 時條路突然比警察封左,有啲人嘗試突破防線,但係更多人係返轉頭
點知正係大家返轉頭的時候,有一大群埋伏左係宜家係郵局的警察開槍射殺好多示威者,當中有好多都係手無寸鐵的年輕人,
有父母想出去救佢地 ge 仔女,結果都被警察槍擊
多人傷亡,史稱 Bloody Sunday




那個時候也有很多政治犯,佢地有啲未經司法程序就一直被關住在監牢
而且佢地有一度更被當成刑事犯咁看待,更令佢地兩度發起絕食
Bloody Sunday Museum 有個帶大家遊覽城牆外民居那些 graffiti 的 tour guide 講得最多就係︰英國要統治北愛爾蘭,咁佢真係有當我地係佢 ge 人民咩?

 軍隊寫給 Bloody Sunday 死者家屬的信,超狠超冷血

嗶嗶嗶,警察在破壞公物哦(真的,tour guide 講是警察打爆左塊牌)

時到 2010s 卡梅倫政府先肯為英國軍隊/警方當初所做的惡行道歉,交出調查報告
離當初 Bloody Sunday 隔左差唔多成40年先有個交代
然後你再看看中國,想想看離 1989 年原來差不多快要 30 年了,又是忍不住嘆氣

由 Catholic 和 Protestant 的小孩合作畫的 graffiti 


大風到旗都爛左

到左日落之後去左一座新教教堂
裡面不能拍照所以沒照片看,我只能講裡面真係裝修得好新淨,比起 cathedral 黎得光猛,而且又白
但離開的時候真係超大風,應該話我係北愛爾蘭嗰幾日都大風大雨
所以,我就去了人家幾個 shopping mall 避風
話說係city wall 裡面有兩間精美的購物商場,置身係裡面會覺得好摩登、好幸福,根本唔會諗到四十年前牆外發生過咁恐怖殘忍的事

係北愛爾蘭,又點會搵唔到北愛爾蘭出生的演員 Jamie Dornan 的月曆呢

之後就到左翌日 5/12/15 跟旅行團去 Giant Causeway 巨人之路,睇自然奇觀
雖然,其實我係車上大部份時間都係訓覺
而且這一天比前一天更大雨,望出車窗其實係咩都睇唔到



 Carrick Rede rope bridge

Giant causeway
Northern Ireland 之旅,待續!

沒有留言:

張貼留言