2016年1月22日 星期五

未完成的旅程 The Unfinished Journey #17 Scotland Part 3 - Edinburgh

話說擺在前頭還有一大堆旅遊遊記未寫
所以事不宜遲,趕快繼續寫

片頭曲︰記得懂得捨得 Letting go / 林凡 Freya Lim

「愛你如果有所收穫 也許就是平和
承諾如果讓你不安 就忘記我」〈記得懂得捨得〉
雖然,我有啲唔明呢段話 Peace 係指軍事上的「和平」定心境上的「平和」


這一集是要正式遊覽 Edinburgh
雖然我係 Scotland 都係住係 Edinburgh 附近的旅舍
但其實除左 Christmas market 之外都無認真遊覽,
嗰種因為留左兩日對附近道路好似有啲了解,但其實又唔算有認真行過的感覺好奇妙
(其實,我對 Edinburgh 街道分佈的理解係當佢係北角咁黎認,都係火車/港鐡站南北各有不同)

Middle Meadow Walk
29/11 (日) 的早上首先原本要去 National Museum of Scotland
結果因為博物館未開門,所以先去附近的 Middle Meadow Walk,
題外話︰英國好多景點都係早上 10 點開門,大約 4、5點就關門,如果該城市晚間無咩活動的話基本上好多時間唔知做咩


National Museum of Scotland 都係一個大雜燴型博物館,
展品範疇由藝術、生物、工業科技、宗教都有,很難找一個明確的路徑跟住走,所以行到一半我都有啲迷路
而且佢好似分開兩個 wings,每個 wing ge 大堂建築風格都好唔同
當然裡面有提到 England 同 Scotland 之間持續的 struggle,不論係經濟上定係宗教上

裡面我印象最深刻的展品係模擬中世紀一家小屋
還有就是很多 Scotland 青少年自幼就出國讀書,例如加拿大、澳洲等等,但依然對 Scotland 有好強的歸屬感,例如加拿大某次人口調查裡面 420萬人稱自己的種族係 Scottish,粗略估計佔全國人口約一成 (雖然我唔肯定個調查幾時做)

雖然這張超矇,但其實係講 Scotland 一度富起來後貧富差距好大

片段中婦人們將桌上的衣/布推來推去,推得不亦樂乎,雖然我唔知作用係咩

臨走的時候,有一群講流利廣東話的青年女子係度等 lift(講到你唔係等lift 咁)
結果佢地開始講一個唔在場的人是非
大意就係講覺得嗰個人好麻煩,太頻密咁搵佢地令佢地不勝其擾;其中一個人有試圖補一兩句話嗰個人都有優點肯付出,但後來大家用港女 feel 語氣繼續講佢好煩之類的東西
我心諗,嘩好精彩有八卦聽,雖然同 museum 路綫有啲違和
(製作人︰一個月前的八卦點解你可以記得咁清楚)因為我生性八卦啊,雖然其實我不肯定有沒有記錯故事方向 lol

插曲︰點水 Skimming water like a dragonfly / 楊丞琳 Rainie Yang
https://youtu.be/BjtOxuT8Zec
「我大可繼續對你好  不介意蜻蜓點水般的打擾
只怕我對你的好 才是打擾」〈點水〉

食完飯之後我就去左 Edinburgh Castle
裡面 ge 模式同 Tower of London 有啲相近,都係係唔同的塔有唔同主題的展品展出,有軍隊編制,亦有皇室珠寶
雖然,其實我對裡面啲展品無咩特別感想,因為當日戶外非常大風同凍,所以到室內睇展品嗰陣心情都係為左取暖,而當人一暖和的時候,就想睡覺
但係因為 castle 位置地勢較高的地方,所以不論從外面看過去,定係係城堡向外看都覺得好壯觀



 以前到左下午一點,城堡會響一下砲


晚間的 castle,有無覺得有點陰森
接住我就去同一條大街上的 Scotch Whiskey experience 博物館
一入場就有個好奇妙的緩慢過山車(其實車身似碰碰車多啲),隨住車廂移動你可以睇到釀酒的 steps,好似重溫緊 chem fermentation 咁
然後職員比左張卡我同其他參觀者,張卡上面四個角落分別代表 Scotland 四種唔同 Whisky 產地,你用手指捽其中一角就會出到嗰種酒的味道
雖然我覺得係唔準確的,因為後來佢攞酒出黎比大家試嗰陣個味差好遠,我一度懷疑我抽嗰款酒係工業化學品(亂講話),可見我真的不愛喝酒



跟住就係 Mary Kings Cross,係一個收費的導賞團,仲有 virtual characters 係度講野,
話說 Edinburgh 就係充滿好多小巷,通常都叫 cross
係嗰度你會聽到好多好恐怖的故事,例如有個岳母聯同佢個女殺左個女婿,然後岳母坐監,個女因為有左身孕而唔使坐監
另外以前無污水渠、沖廁式馬桶嗰陣,大家會係夜間集體將排洩物倒出大街(我不確定是不是那個 cross),但最後會去到食水供應處
仲有個釘子戶的故事,雖然最後沒有什麼恐怖的事情發生
有一 part 其中一條巷set 左個 camera,幫你係巷到拍照留念,傳說中話會影到不存在的東西,雖然我嗰張無




嚟到 30/11(一),一早出發,
經過 royal mile primary school 時睇到有學生係打鐘嗰陣衝閘,有啲諗起以前中學時代

呢日首先去左原本無打算要去 Arthur seat,因為佢位於山頂
但好奇妙地,當時tripadvisor 係該城旅遊景點列表中,佢排列前茅,所以我又想去睇下
真係要翻過一山又一嶺先去得到,而且去到山頂真係好大風
仲有就係臨到 Arthur seat 攻頂嗰段路其實唔係好正式的行山徑,基本上係一堆不規則的石頭組成的東西,而且非常斜,加上天雨啲石濕滑
所以大家千其唔好學我咁一個人行上去,真係好危險,萬一跌親坳柴真係好難搵人救
到左山上先發現,其實個 seat 只係大石頭一塊 ...





落山的時候,有一個黎自 Essex 的陌生男人都係前往 Arthur seat
結果佢大力係草叢吐痰之後同我打招呼、問我邊到黎等等
筆記︰來自 Essex 的男人都會隨地吐痰(喂!這也夠沒邏輯)

然後就去了 Scottish Parliament,建築外型有點奇特
裡面有一個展覽講 Scotland 以前政制發展,
其中有一 part 講1457 年 King James II 下了一道法令禁止足球同高爾夫球,為左推廣射箭以推行國防政策,
雖然我一開始係覺得是避免有活動凝聚到民心,尤其 Golf 發源地就係 Scotland(我承認有一點陰謀論)
裡面還有一句話︰「Scotland is a land, and not a series of cities」,那香港是什麼?




然後去了 People's story museum
用小市民為本的角度講述以前 scotland 的歷史
例如以前貧富懸殊,以前人們以印刷業、洗衣店為生的日子,故事有好有壞,像一婦女開洗衣店的故事還蠻 happy ending 的
那些模型都做得好精美,可惜我沒什麼時間看




下午跟係 Scotland exchange 的朋友見面(雖然其實佢都返左香港)
雖然我們是用一個很閒逛的角度在走(雖然其實只係我揹住行李唔係好想去要坐巴士先去到的 shopping malls 之類)
於是,就在晴朗的下午,在 Scotland 街頭閒逛、吃 mussel(明明早上是大風大雨)



 我說,天文台一定要長這樣嗎?

好有趣的綠燈

我同我朋友講,覺得有啲似計數機,到底起完之後會變成點

結果 Edinburgh 之旅也平淡地結束了
平平淡淡,也不失為幸福
在回去 Manchester 的火車上,看見旁邊插着 reserved 卡紙的座位空着,可見有人錯過了火車(真刹風景)

片尾曲︰鼓聲若響 The drumbeat / 新寶島康樂隊 New Formosa Band
https://youtu.be/lbpgKhi3S0U
「若聽到鼓聲 阮的心情會快活
攀過了一山又一嶺 演唱阮甜蜜的歌聲」
雖然,我在前往 Arthur seat 的山路上一點都感受不到甜蜜,只是一直覺得冷,唱「發冷之歌」
大家還記得我的「發冷之歌」是什麼嗎 XD (拜託早就忘了)

沒有留言:

張貼留言