2016年1月30日 星期六

最近正在聽 2016.1.30 一首歌帶來的不同感受 - 不醉不會

本台繼旅遊節目《未完成的旅程》正處於尾聲之後
音樂節目《最近正在聽》又要回來了,呦呼(明明一月頭就回來過做過一集,請問製作團隊是在假 high 啲咩?)
所以,歡迎收看囉

因為係 2016 年系列第一集,所以頭幾集會做唔同嘗試
例如今集係做「一首歌帶來的不同感受」系列,即係分享同一首歌經過唔同歌手演唱之後主持人有甚麼評價(X)有甚麼想閒聊(O)

點解節目會想做呢個系列?
事緣主持人有一位好喜愛的歌手,最近上左一個《我是XX》的歌唱比賽;
雖然主持人我對呢個比賽的觀感一般般,但自己偶像上去比賽唱其他人的歌,加上佢翻唱本來就水準好好,原本想說不要看,結果都係睇一下好了

咁好似主持人呢類口水佬(什麼我才二十多一點好嗎),睇得就忍唔住想加把口落去
但又唔想幫節目賣廣告,所以就做同一首歌比較,而唔係當集所有歌手的評論
另外就是雖然該電視節目是每星期一集,但本節目不一定每星期都做這個主題,因為主持人不想硬聊
(而且我真係無貼住追嗰個節目,只係偶然睇一下)<- 傲嬌貌

歌曲簡介
今集我地鑑賞的歌係〈不醉不會〉(講到呢度大家應該知我偶像係邊個)
收錄在田馥甄第三張個人專輯《渺小》第4軌,由劉大江作曲,林夕作詞;華研唱片發行
帶點輕電音快歌的味道,但歌詞很有玄意喔(就,標準林夕 style)

其實主持人我聽過幾個版本,呢度暫只討論三個(因為其他有點沒話講)
首先第一個當然係原唱版本先

1) 田馥甄 - 不醉不會 MV 版本


〈不醉不會〉係 Hebe 第一次唱輕電音快歌
但同平時其他快歌唔同之處在於,〈不醉不會〉主歌強調旋律線條,考驗歌手每句句子裡面聲音表情可以幾細膩;
而副歌節奏規律感比較重,而且速度越來越快,所以氣息運用(或所謂,or commonly known as,「中氣」)、節奏感就很重要,因為這會影響副歌能不能拉上嚟,同主歌作出差異,要不然整首歌如果太平就不 high 了
(有沒有覺得嗰句英文有啲欠打)

Hebe 自從單飛發行個人專輯之後,一直有意見覺得佢唱法好似王菲
畢竟王菲是 Hebe 偶像,所以唱法上被影響都合理(正如我也覺得唱歌嗰陣我不自覺地學到我偶像一點點,有沒有覺得我不要臉)

而且呢首歌 Hebe 唱法很輕飄飄,真假音有空靈的感覺,
但又不至於輕到飄上山頂的感覺,就好似飲得太多酒之後趴左係度,點叫醒呢位女士都叫唔醒的感覺
具體一點講,整首歌的畫面就好似係,有位年青少女,應該已經踏入職場幾年
然後不知道什麼緣故就係夜場到喝到酩酊大醉,只能獨自趴係夜場角度一張枱上
本身佢係意圖灌醉自己,睇下可唔可以麻痹自己的痛苦,但因為 Hebe 飲左品質普通 ge 酒(X)Hebe 愁緒壓力太大(O);
所以雖然係有啲輕飄飄的感覺,但其實並無真係見到期望見到的仙境
到最後如果無人阻止的話,佢會就算趴係枱上,都不停追酒飲
聽呢個版本,我最大的感想係,Hebe 酒醒一定會好唔舒服,會頭痛啊什麼的之類,所以身邊暗戀她的人記得泡定解酒茶 lol
所以不要試圖透過飲酒去麻痹自己悲傷的情緒喔,喝酒過量仲會對健康造成傷害,敬請觀眾注意

延伸聆聽︰田馥甄 另一首輕電音快歌 〈姐〉
兩首比較起來,〈姐〉給人的感覺壓力比較小,真的有電音的快感,所以我喜歡〈姐〉多一點

2) 楊淑萱 - 不醉不會 @ 2015 橘子20星光大道

楊淑萱係舊年台灣《橘子20星光大道》第六名,專長快歌舞曲(雖然不是蔡依琳、蕭亞軒那類猛跳型)。
雖然剛才提過〈不醉不會〉跟其他快歌不同之處
所以技術上,主歌聽起來 Hebe 還是比楊小姐唱得細緻一點;另一點就係楊淑萱的音準,包括第一遍主歌還有最後一次 C 段「看得很瑣碎」開始都有啲失控

但如果聽過 Hebe 〈不醉不會〉現場版本時候,大家應該會 get 到楊小姐的優勢係邊度,
就係楊小姐的中氣真係好足夠,夠中氣的人真係想唱咩,尤其 high 歌都方便啲;所以聽起來會比較自在,還有 high 感

Hebe 現場版本的尾音真係好短,尤其副歌每句句尾都收得超快,
短到我好想講︰如果可以多點氣,尾音再唱長一點就好了(不過我還是肯定 Hebe 的實力已經算不錯,只是肺活量真係很難練,所以華研有什麼公開體育活動盡可能推 Hebe 去參加喔)

對我嚟講,楊淑萱呢個版本,就好似係一個未畢業的女生
佢身邊 ge 親戚個個都「無聊拿放大鏡」去批評佢,令佢覺得好煩
於是又去夜場飲酒,然後飲到一半心血來潮,衝出舞池瘋狂跳舞,就好似小 S 係《康熙來了》咁不停即興跳舞,越跳越起勁忘我,國標、鋼管、M字腿、咩招數都出曬嚟
你不會擔心佢會係場上出咩事,因為會有姊姊大 S 睇住(X,人家是楊淑萱不是小S) 看起來還算清醒,還有精神跳舞,應該唔似會嘔到一地都係
只係第二日醒返會唔會腰酸骨痛我就唔肯定了

3) 徐佳瑩 - 不醉不會 @ 我是歌手第 4 季

(氣死我,還是要開節目名,明明人家沒給廣告費)
拉拉這個版本把前面放慢,後面回到正常速度;就正好把主歌旋律性重、副歌強調節奏的差異加以強化
係前面主歌拉拉會把兩句連起來唱,感覺更似「行雲流水」,
而且前面那些「啦」、「嗚」慢慢拉長音真的很美,可以想到那酒一定很好喝

去到副歌當然仲有兩次副歌中間嗰段變奏「啦…哩…啦…」呢個咁高亢的亮點
而且很厲害的是呢段變奏內居然有三種不同的音色,一種是一開始那種,然後是假音,然後最後「吼 oooh」突然變厚的音色,實在是很爽又過癮,重點是不會變太吵
就好像一個人喝醉之後,上到喜瑪拉雅山山頂、像是無人之巔,獨自一人很爽地把煩惱喊出來,
一定是要很好的酒才會讓你可以享受這樣登峰的美好,而不用擔心會唔會醉到嘔到成地都係、聽朝起身會唔會頭痛返唔到工之類(有沒有覺得如果飲酒都要諗呢啲好刹風景)

而且更厲害的是,拉拉在狂放地大吼之後,「亂紛紛像一首朦朧詩」馬上收回來的時候,氣息、穩定度都一次到位(音準因為有修音傳說所以不敢講,但我相信拉拉不用)
睇過咁多年歌唱比賽,其實要唱得很放很高亢很有爆發力其實不是最難,馬上收回來音準和穩定度要馬上到位係更加難,因為要突然之間將外放的東西變內斂其實要很多功力

拉拉這個版本跟前面兩個版本,對我來講最大分別係,
Hebe 同淑萱小姐的故事都係一下子將自己灌醉,講醉之後的感受,佢地飲左啲咩酒其實我自己就唔會 care;
但拉拉呢個版本,會令我覺得,哇到底係咩酒會帶黎好似前面主歌如仙之境、後面氣氛奔騰的感受,害我好想知道拉拉喝的是什麼酒喔

主持人你最喜歡哪個版本?
Hebe 的粉絲很抱歉,因為我自己很偏愛中氣足氣息綿長路線的歌手,所以我無法選 Hebe(雖然佢聲音唱法係好有特色)
至於拉和楊,就技術和故事豐富度拉拉是更勝一籌,但我也很愛看小 S 在康熙來了發瘋跳舞(又好笑,但又真係跳得似模似樣),所以我可以給平手嗎?(你是想害楊小姐被拉粉和 hebe 粉絲打嗎?)

以上只屬主持人個人意見,而且不是專業樂評,只是自 high
所以大家如果感到被傷害,我真的不好意思

另外就係,其實呢個同一首歌比較的專欄唔一定會每星期都做喔
有其他《不醉不會》版本也可以推薦看看

沒有留言:

張貼留言